tag:blogger.com,1999:blog-19798275.post165585155433125357..comments2023-07-09T12:39:30.828+02:00Comments on TOMMYS TANKAR: Pressen ökar på VästtrafikTOMMY RYDFELDThttp://www.blogger.com/profile/01408392221836833959noreply@blogger.comBlogger4125tag:blogger.com,1999:blog-19798275.post-68109513247683279172009-09-09T14:16:53.979+02:002009-09-09T14:16:53.979+02:00Tommy, det är strålande bra att du driver på i frå...Tommy, det är strålande bra att du driver på i frågorna! Det är ett komplicerat system. Personligen tycker jag att kartläggningen av vårt resande blir problematiskt när det korsas med våra personuppgifter. Det är FRA från staten och Västtrafik för att kartlägga de individuella resvalen. Man behöver ju inte ange sin identitet för korten men hur ska man då få tillbaka det om det försvinner? Det är dessutom ett stort problem med utformningen med rfid-chips på kort vars info går att läsa av inte bara av avläsaren i kollektivtrafiken utan även via andra sändarmottagare.<br /><br />Allt gott!<br />Annika Beijbom (fp)Annika Beijbomhttps://www.blogger.com/profile/11984453379987336254noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-19798275.post-50584448080743804892009-09-08T20:38:00.386+02:002009-09-08T20:38:00.386+02:00Det enda man borde ta bort är det krångliga system...Det enda man borde ta bort är det krångliga systemet man har gjort för att alla som reser inom göteborg (eller inom en "zon"). Man borde göra så att alla måste checka ut, även de som har månadskort. <br /><br />Varför?<br /><br />Jo, för att om alla gör på samma sätt så blir det mindre krångligt.<br />Det enda som är förvirrande idag är om du måste checka ut, eller inte och i vilka lägen detta gäller.Yugohttps://www.blogger.com/profile/16841824634877577595noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-19798275.post-28541737184708171572009-09-08T13:18:02.842+02:002009-09-08T13:18:02.842+02:00Ja du Mörtfors. Finslipning är väl dagens understa...Ja du Mörtfors. Finslipning är väl dagens understatement. Men tills dess att systemet finslipats borde 100 korten vara kvar.<br /><br />I London har man ingen utcheckning på bussar. Systemet kommer dessutom ihåg när man åkt flera gånger då det finns maxbelopp per dag. <br /><br />Utcheckning sker på tunnelbanan. Men man går då via spärr, vilket är helt annat än system.<br /><br />Och inga plus eller annat dumt. Kan London så kan Göteborgsregioen.TOMMY RYDFELDThttps://www.blogger.com/profile/01408392221836833959noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-19798275.post-23638626998413201572009-09-08T09:51:27.882+02:002009-09-08T09:51:27.882+02:00Fordon byter ofta linjer. Inte nog med det, in/ut-...Fordon byter ofta linjer. Inte nog med det, in/ut-checknings-enheterna kan flyttas runt på flera olika fordon pga underhåll. så vi pratar inte om några få speciallösningar. <br />In/Ut-checkning fungerar utmärkt i många andra länder och landsändar, exempelvis Nederländerna har ett motsvarande system som täcker hela landet och mellan flera olika operatörer och dom har inte alls så stora problem. Västtrafik borde jämföra sina system med andra städer/länder för att se vad dom kan göra bättre. Men in/ut-checkning är en bra lösning som bara kräver lite finslipning.Unknownhttps://www.blogger.com/profile/16700785280955288186noreply@blogger.com