lördag, maj 06, 2006

Röntgen ännu en gång.

Fick ett samtal från en anställd på Kungsbacka närjukhus som påpekade att jag hade ett fel i min insändare i GP om röntgen i Kungsbacka. Läget var inte så bra som jag påstod och trodde.

I pressmeddelande den 14 februari så påstår närsjukvården i Kungsbacka att röntgen skall från 15 februari vara öppen vardagar 8-20 och lördag och söndag 8-12. Men det är den inte. Man har inte öppnat på helgen. Personalproblem sa min källa.

Inte någonstans hittar jag ett pressmeddelande eller annons som talar om att man inte kunnat genomföra det man lovade och att röntgen är stängd på helgerna. Pressmedelandet från 14 februari har också varit citerat i lokalpressen så det är troligt att många, precis som jag, tror det som stod i det.

Det var tydligen fel av mig att lita på pressmeddelandet. Men det visar hur rätt jag har när jag driver frågan om ökade öppetider på röntgen. Och att det inte bara lovas utan genomförs.

Skall inte en kommun som snart kommer vara Hallands största kunna erbjuda vård och röntgen dygnet runt?

En närakut i Kungsbacka som är öppen dygnet runt och där man har tillgång till röntgen samma tider är mitt mål. Dessa krav är mina vallöften till Kungsbackaborna. Blir jag invald i landstingsfullmäktige lovar jag att göra allt för att uppfylla mina vallöften.

Inga kommentarer: