måndag, augusti 18, 2008

Så kan SOK spara pengar inför London 2012

I Peking finns nu ett stort antal svenska turister. Vissa av dem med blågula kläder.

En del deltar också några minuter i de spel som pågår. För detta har de fri resa, uppehälle med mera.

Jag har nu en idé hur SOK (Sveriges olympiska kommitté) skall kunna spara pengar inför London OS 2012.

Både träningsbidrag och kostnaden på plats.

Jag erbjuder mig att ställa upp i en massa grenar.

Några resultat kan jag dock inte lova.

Garanterat blir jag utslagen i försöken på simningen. Men jag lovar att mina badbyxor, jo jag tänker använda sådana ingen rymddräkt, inte kommer att spricka.
I höjdhopp kommer jag garanterat inte till final.

Mina kommentarer efteråt kommer att bli:

- Det kändes bra på inhoppningen. Jag tog 1.35 i båda försöken.

Men du hoppade ju under ribban sedan?

- Jag vet inte vad som hände. Det tog bara slut......

I skyttet lovar jag skjuta bort mig totalt. Kanske träffar tavlan eller duvan någon gång. Men ingen garanti. Har inte skjutit sedan lumpen på slutet av 70-talet.

I kanot kommer jag också att lägga mig. Kanske redan efter 50 meter. Att paddla 100 meter, som svenskarna, verkar onödigt långt.

Jag lovar dessutom att inte sitta på läktaren och dricka öl. Varför skall jag göra det när London är fullt av mysiga pubar? (se bilden ovan på Red Lion)

Så antar SOK utmaningen och ringer mig? Det finns mycket pengar att spara.

PS! Några verkliga deltagare finns också i själva OS i Peking. I främst cykel, tennis, segling och friidrott. Dem håller vi tummarna för och bockar och bugar för bra prestationer. DS!

Afton1234Svd1234DN1234

Inga kommentarer: