onsdag, augusti 05, 2009

Jag kandiderar till Region Hallands fullmäktige

Den 1/1 2011 bildar Halland region. Ett nytt Region Halland föds och både Landstinget Halland och kommunalförbundet med namnet "Region Halland" försvinner.

Folkpartiets nomineringar i Kungsbacka har startat och om några dagar skall man ge besked om man kandiderar och lämna uppgifter och foto till provvalet.

Beslutet att slutligt kandidera måste tas nu.

Och jag har bestämt mig att kandidera.

Jag vill med 15 års erfarenhet av kommunpolitik och 6 år av landstingspolitik (när mandatperioden är slut) vara med och göra den nya regionen till något bra för hallänningarna.

Jag kandiderar därför till Regionfullmäktige vid valet i september 2010. Pga. försök kommer valet heta Landstingsval.

Vill du veta mer om varför jag kandiderar så gå till sidan med "mina" frågor.

www.folkpartiet.se/tommy2010

Inga kommentarer: