tisdag, mars 30, 2010

Sjukvårdsdebatten fortsätter

I lördags fick jag svar på en insändare, läs här, om akutsjukvården. Den som gick i svaromål var Ingeborg Oléni från pensionärspartiet SPI.

Idag svarar jag henne i Kungsbacka Posten.

Jag kommer fortsätta arbeta för bättre sjukvård

Ingeborg Oléni (SPI) tycker i KP 27/3 att jag inte kan arbeta för bättre sjukvård i Kungsbacka därför att Folkpartiet är med i alliansen som styr Landstinget Halland. Ett konstigt synsätt.

Vi har ett bra samarbete i alliansen och att partier prioriterar olika saker är naturligt och respekteras givetvis. Det ger väljarna en möjlighet att själva välja vilket alliansparti man vill stödja.

Hon kallar mig för bypolitiker. Det var säkert menat som ett påhopp men jag är stolt över att arbeta för mina väljare i Kungsbacka. Jag vet genom många kontakter via telefon och e-post att det uppskattas att Folkpartiet så hårt driver en bättre sjukvård för Kungsbackas invånare.

Och får Folkpartiet stöd i valet i september och jag kommer in i regionfullmäktige (landstingsfullmäktige på valsedeln)så kommer jag fortfarande stå upp för det jag tror på och driva dessa frågor.

Den som håller med mig kan rösta på Folkpartiet och kryssa mig. Har man annan uppfattning kan man rösta på andra partier.

Det finns ingen motsats att arbeta för sin hemort och samtidigt ta ett ansvar för helheten.

Folkpartiet anser att alla invånare i Halland skall ha tillgång till god och säker vård och inte enbart dem som bor omkring Halmstad.

Slutligen var det ett bra besked Ingeborg Oléni gav genom att kritisera mitt engagemang för sjukvården i Kungsbacka och Varberg. Tycker ni den skall förbättras rösta inte på SPI. Får detta parti något att säga till om lär Kungsbacka och Varberg inte få chans att utvecklas och förbättras.

Tommy Rydfeldt (FP)
Regionfullmäktigekandidat

Inga kommentarer: