fredag, september 26, 2014

Personvald, spännande, ödmjuk, speciellt.

Igår sent på eftermiddagen blev regionvalet till regionfullmäktige i Region Halland färdigräknat, eller landstingsvalet som det står på valsedeln.

I Kungsbacka fick jag mest kryss av folkpartisterna. 345 stycken och 6,71%  av de som kryssade gav mig sitt kryss.

Med mina 345 kryss fick jag flest kryss av alla folkpartister i Halland i regionvalet.

Det som är extra kul är att fyra av fem ledamöter för Folkpartiet blev personvalda. Förutom undertecknad så var det Niclas Erlandsson, Lovisa Aldrin och Lena Persson. Ann Molander som också blev invald behöver inte skämmas. Ann ställde upp i alla tre valen och fick sammanlagt 389 kryss. Dock uppdelade på tre val.

För att få bilden större klicka på den
Att bli personvald känns väldigt speciellt. Och att 345 personer särskilt vill kryssa mig måste man vara ödmjuk inför och det är viktigt att jag motsvarar deras förväntningar.

1287 personer valde att kryssa en kandidat på Folkpartiets lista i regionvalet i Kungsbacka och 345 valde mig. Det är 26,8% av de som kryssade.

Vi har fått en bra regiongrupp med fem personer som jag verkligen tror på.

Väljarna kan verkligen lita på att Folkpartiet kommer arbeta för det vi gick till val på.

Inga kommentarer: