tisdag, november 04, 2008

Jag uttalar mig i Göteborgs Posten om USA valet

Blev igår haffad på Göteborgs central av en journalist från Göteborgs Posten som frågade om vad jag tyckte en ny amerikansk president i USA skall prioritera.

Följande skrev hon, som stämmer rätt bra med vad jag sa:

”Jag hoppas han kommer att prioritera klimatfrågan. Och att relationerna mellan USA och resten av världen förbättras. Kan han få USA att skriva på ett miljöavtal liknande Kyotoavtalet är mycket vunnet.

Utan USA är det svårt att motivera länder som Kina och Indien.”

Jag kunde tagit upp ekonomin men det är så givet. Jag vill att en ny president skall innebära förändring på fler områden.

Och jag tror och hoppas han heter Barack Obama. I natt skall jag vara uppe rätt länge.

Svd12DN12345Sydsv

Inga kommentarer: