Det var nog inte svårt för Lasse Åberg att göra de två Säsllskapsresefilmerna.
Bara att prata med personal i resebranschen.
Svenska Dagbladet presenterar idag en del roliga klagomål som researrangören Thomas Cook och branschorganisationen ABTA samlat på sig de senaste åren.
Vad sägs om dessa?
"Stranden var för sandig."
"Vi köpte ett par Ray-Ban-solglasögon för fem euro av en gatuförsäljare - för att senare upptäcka att det var en piratkopia.”
”Ingen berättade för oss att havet var fullt av fisk. Barnen blev rädda.”
”Det tog oss nio timmar att flyga hem från Jamaica till England, men det tog bara tre timmar för amerikanerna att ta sig hem.”
”Min fästman och jag hade bokat ett rum med två sängar men blev placerade i ett rum med dubbelsäng. Vi håller er nu ansvariga för att jag blev gravid. Det hade inte hänt om vi fått det rum vi bokat.”
”Det är för mycket spanska människor. Receptionisten talar spanska. Maten är spansk. För mycket utlänningar.”
”Vi tvingades köa utomhus utan luftkonditionering.”
”Det är er plikt som researrangör att upplysa oss om högljudda och stökiga resenärer innan vi reser med er.”
”Jag blev biten av en mygga - ingen sa att de bits.”
"På semestern till Goa upptäckte jag till min förfäran att nästan varje restaurang serverade curry. Jag gillar inte alls kryddstark mat.”
Såg ett avsnitt av serien Semestersvenskar i TV4 om reseledare i Thailand.
Där fanns ett roligt klagomål med.
Paret som bokat dubbelrum och blev förvånade över att man inte fått två rum. Platsar nästan på listan.
Var så god och se klippet. Rätt kul.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar