söndag, november 08, 2009

Söndagsfunderingar

Ibland så har man så många järn i elden att bloggandet får stå tillbaka. Men nu är jag tillbaka.

Och det händer en hel del på den politiska fronten.

Riksdagsbesök, nomineringsmöte, landsmöte de närmaste två veckorna.

Från 1 oktober är jag dessutom politisk sekreterare för Folkpartiet på 25%.

Och imorgon är det 20 år sedan muren föll. En del av det kommunistiska sammanbrottet.Det blir nog ett inlägg på bloggen. Och jag funderar mycket varför debatten kring Lars Ohly och Vänsterpartiet är så dålig i Sverige.

Hur kan en person som hyllat diktaturer vara rumsren och två demokratiska partier kan tänka sig bilda regering med honom och hans parti?

Mest förvånad är jag över Miljöpartiet. Men jag återkommer nog imorgon.

Tillbaka till kalendern.

På onsdag 11 november är det besök i riksdagen med min politikerskola. Förutom en hel del deltagare följer också några Folkpartister med. Vi skall träffa de halländska riksdagsledamöterna Jan Ertsborn (FP) och Marianne Kierkemann (M) samt partisekreterarna Erik Ullenhag (FP) och Agneta Börjesson (MP).

Rundvandring i huset ingår.

Politikerskolan är värt ett eget inlägg. Men jag kan nu säga att det har varit oerhört stimulerande att träffa deltagarna fem träffar. Bra frågor, bra inlägg och man får nya idéer. Hur ickeaktiva personer, men politiskt intresserade ser på politiken utifrån är väldigt nyttigt och lärorikt.

Förhoppningsvis har de lärt sig en del men även jag har lärt mig saker.

Lördag den 14 november nominerar Folkpartiet i Kungsbacka till kommunfullmäktige och regionfullmäktige men som innan grundlagsändring kommer heta landstingsval.

Jag hoppas och tror på en så kallad valbar plats till Regionfullmäktige.

Och 19-22 november är det Folkpartiets landsmöte i Växjö.

Vi är en hel hög Folkpartister från Halland som skall dit. Blir oerhört kul och stimulerande.

Som sagt. Flera veckor med mycket politik.

1 kommentar:

Ringborgs blogg sa...

Jag hoppas du hamnar på valbar plats trots att Du är folkpartist kanske just därför. Kloka människor med goda idéer är värda en plats. Det ska finnas plats åt människor i våra församlingar som vill göra vårt samhälle bättre. Du är säkert en av dem får vi hoppas om de goda människorna använder sin rösträtt!