tisdag, mars 23, 2010

Att byta åsikter på en vecka

Kungsbacka Nytt skriver i en artikel att KD-politikern Peter Wesley bytt parti. Han är missnöjd över en del sakfrågor och att han inte kommit högre på KD:s lista.

Och givetvis så går han till det lokala missnöjespartiet Kungsbackaborna. Det är väl dit man byter om man är missnöjd.

För mig är Kristdemokraterna och Kungsbackaborna två helt olika partier. KD tar ansvar i den lokala politiken. Kungsbackaborna står för överbud.

KD är för mig ett parti som när det gäller flyktingar visar medmänsklighet. Kungsbackaborna drar sig inte för att flörta med främlingsfientliga krafter. T.ex hade man en omröstning på sin hemsida om huruvida Kungsbacka skulle ta emot 50 flyktingar. En rejäl flirt med mörka krafter.

Tydligen har Peter Wesley gillat det han sett och hört från partiet Kungsbackaborna. Det är hans fria rätt. Men jag undrar hur man på en vecka kan byta åsikter sådär helt plötsligt?

Och vilken tillgång är han för sitt nya parti? Jag tror många väljare är skeptiska till den här sortens partibytare. Förmodligen handlar det helt om egna ambitioner och inte politiska sakfrågor. Och sådana politiker kan nog väljarna vara utan.

Dessutom kan jag inte minnas att han gjort något avtryck i den lokala politiken. Och så lär det väl förbli.

Inga kommentarer: