söndag, september 03, 2006

Två veckor kvar....

Idag är det två veckor kvar till valdagen. Vi har den riktiga spurten framför oss. Jag tycker Folkpartiet ligger bra till på alla plan. Kommunalt är vi med i debatten och det är roligt att så många är positiva till Folkpartiet när man möter dem ute på gator, torg och köpcentrum.

Landstinget är ju också lokalt och där är vi mycket bra med i den lokala debatten. Folkpartiet leder denna debatt ordentligt. För den som följer min blogg vet ni att vi tagit debatten för nattöppen närakut och gjort åtminstone socialdemokraterna oerhört nervösa. Förmodligen fler.

Dessutom har jag råkat ut för något jag aldrig mött förut. Två företrädare för andra borgerliga partier har kommit fram till mig och sagt att vi har rätt. Givetvis skall det finnas en nattöppen närakut. Det ena företrädaren sa att det blir Folkpartiet i landstingsvalet. Den andre sa att tyvärr kan jag ju inte rösta på er. Går liksom inte.

Jag är också nöjd med hur Folkpartiet ligger till på riksplanet. Lars Leijonborg har två veckor med många framträdanden i radio och TV. Den 7 september utfrågas han i SVT.

Jag har stort hopp om att vi skall kunna landa kring 12-13 % i valet och i princip kunna hålla ställningarna från förra valet.

Jag börjar också tro på regeringsskifte. Alliansen ligger 2-3 % före i de flesta mätningar.
Sverige är värd en ny regering.

Inga kommentarer: