torsdag, juli 21, 2011

Statistik om denna blogg

Sedan maj 2009 har Blogger som jag använder för att blogga statistik kring bloggen och de inlägg som jag gör.

Det mest lästa inlägget handlar om Nummerupplysningen.se. Ett företag som skickar ut minst sagt tveksamma fakturor. Inlägget finns här.

Fram till idag har mina läsare tittat 12.342 gånger på den sidan. Jag har fått massor av e-post och telefonsamtal om detta. Alla har varit positiva utan företaget som kom med krav på att jag skulle ta bort sidan.

Jag har skrivit saker som jag vet skulle ha kommit med på en topp 10 lista men så långt tillbaka har Blogger ingen statistik. Bloggen startade ju 12 december 2005, för ca: 5,5 år sedan.

Man skulle kunna tro att mest läsare har inlägg som jag länkar till. T.ex tidningsartiklar där rubriken på mitt inlägg kommer upp under artikeln via Twingly. Men så är inte fallet. Majoriteten av läsarna hittar mig via Google.

Speciellt inlägg kring sjukvården i Region Halland och Närsjukvården, där jag är ordförande, har många läsare. På topp 10 listan är fyra inlägg om sjukvården och närsjukvården.

Mest läst är ett inlägg om regionens vårdcentraler. Finns här. Den har haft 811 sidvisningar.

Tillsammans har de inlägg jag gjort om sjukvården under våren 2011 haft ca: 5000 visningar. Det är alltså 5000 personer, några kan ha titta på flera inlägg, jag inte hade nått utan bloggen. Förmodligen bor de flesta i Halland och Kungsbacka.

Det stora intresset motiverar mig att bli bättre på att skriva inlägg och det kommer oftare komma inlägg om sjukvården i Halland och då speciellt Närsjukvården.

Detta inlägg är förövrigt nummer 1107.

Totala antalet besökare var för en stund sedan 119.031 sedan starten 2005.

Inga kommentarer: