onsdag, augusti 10, 2011

Ingeborg Oléni, igen.....

Ingeborg Oléni från SPI (Sveriges Pensionärers Intresseparti) i Halland är en person som skriver insändare i parti och minut. Ofta dåligt underbyggda. Tar för det mesta tidningsartiklar som utgångspunkt utan att kolla fakta och drar gärna egna slutsatser av artiklarna som inte sällan blir helt fel.

Alltså inte tidningarna eller journalisterna som nödvändigtvis gjort fel utan det är Ingeborg Olénis tolkning och slutsats som är fel.

Jag bestämde mig att inte acceptera att hennes påhopp på Närsjukvården i Region Halland skall få stå oemotsagda. Därför har jag svarat på hennes insändare och kommer svara varje gång hon återkommer med samma osakliga insändare.

Hon gillar inte mina svar och smått desperat kallar mina avslöjanden om hennes brist på saklighet och argument för härskarteknik.

Till saken är att trots alla insändare i diverse ämnen röstade väljarna bort Ingeborg Oléni och SPI från regionfullmäktige i Halland i valet 2010. Kanske säger något?

Denna omgång har hon haft insändare och en replik häromdagen.

Idag står mitt andra svar i Hallandsposten.

Här är mitt andra svar i sin helhet.

Bäst med fakta i debatten
Svar till Ingeborg Oléni  HP 8/8.

När Ingeborg Oléni (SPI) avslöjas med att sakna argument kallar hon min debattstil för osjyst och påstår att jag använder härskarteknik.

Möjligen var det osjyst av mig att avslöja bristen på fakta i Ingeborg Olénis insändare, men vill hon undvika det i fortsättningen bör hon ta reda sådana innan hon skriver insändare och gör påhopp.

Ingeborg Oléni startade debatten genom att påstå saker som inte har med sanningen att göra och då får hon tåla att jag bemöter detta och starkt ifrågasätter hennes motiv med att debattera på detta sätt.

Hon fortsätter att blanda bort korten i denna replik och gör ett påstående om något som jag inte sagt. Det är tidningens egna slutsatser hon lägger i min mun och inte korrekta citat.

Frågan är ganska enkel. Vid ledighet av olika slag behöver läkare ersättas. Ska det ske genom inhyrda läkare från bemanningspersonal eller ska närsjukvården i Region Halland försöka anställa läkare som vill arbeta på detta sätt.

Närsjukvårdens arbetsutskott tyckte att det var intressant att titta på och har därför lämnat ett uppdrag om att detta ska utredas.

Tommy Rydfeldt (FP), 
Ordförande Driftnämnden Närsjukvård
Region Halland

Inga kommentarer: