onsdag, juni 25, 2014

Inlägg nummer 1500 på denna blogg efter 8,5 år.

Jag startade min blogg den 12 december 2005. För 8,5 år sedan.

Anledningen var att jag gillar att skriva och kommentera och nu fick jag chansen att göra det när jag ville och i vilket ämne jag ville.

Det känns inte så länge sedan men när jag nu lägger in en skärmdumpning så ser jag att det är en hel del år sedan. Göran Persson var fortfarande statsminister.

Visste inte i början vilket ton jag skulle ha men fastande ganska snabbt för att det jag skriver är jämförbart med insändare, debattartiklar och liknande. Vad jag eventuellt gör på fritiden platsar inte här.

Mina tankar, därav namnet, men inte nödvändigtvis mitt partis.

Varför tar du inte bort inlägg frågade någon, du skriver ju emot dig själv. Men det är hela idén. Om jag inte hade utvecklat mina tankar på 8,5 år så hade det ju varit mycket underligt. Därför samhället förändras och jag med det.

Därför får alla inlägg stå kvar även om jag framför ändrade åsikter i samma ämne i ett senare inlägg.

Från januari 2011 har jag ändrat en hel del om vad jag skriver om. Det är huvudsakligen lokala saker numera och väldigt mycket kring Region Halland.

Visst har jag tappat läsare men har hellre intresserade läsare i Kungsbacka och Halland, fast färre, än en massa personer runt om i Sverige.

En normal vecka har jag ca: 250-500 läsare beroende på vad jag skriver om. Det är jag mycket nöjd med. Och det har skapat många bra kontakter med olika personer via e-post och telefon.

Jag har haft över 160.000 besökare sedan starten.

Det inlägg som haft flest besökare är ett om bluffakturor. Läs här.

Hela 19.941 personer har läst det.

Väldigt många hittar mig via Google men även Facebook och Twitter hjälper till att hitta läsare.

Blir det 8,5 år till? Det vet jag inte. Men jag planerar inte att sluta skriva på många år.



Inga kommentarer: