fredag, augusti 11, 2006

Bo Karlsing har återuppstått

Bo Karlsing, en av de socialdemokrater jag efterlyst, har plötsligt dykt upp. I 6 månader har jag försökt få svar på varför socialdemokraterna lovade nattöppen jour förra valet men inte röstade för nattöppen jour/närakut?

Nu dyker Bo Karlsing upp i tidningen Norra Halland.

Tror ni han svarar på frågan? Nej givetvis inte.

Istället påpekar han att jag inte deltagit i några beslut om närakuten. Vad har det med hans löftesbrott att göra?

Han menar sedan att jag har kunskapsluckor. Så mycket kunskap behöver man ju inte. Det räcker att läsa socialdemokraternas program där man klart och tydligt lovar nattöppen jour och sedan läsa protokollen där Karlsing, Lundin och Lundberg, de tre (s-) ledamöterna i närsjukvårdsnämnden, inte röstar för.

Karlsing menar också att det är smutskastning av förtroendevalda att som jag gjort ifrågasätta om socialdemokraterna följt sina vallöften. Ursäkta, vilken värld lever Karlsing i?

Hela hans insändare är en uppvisning i en slags överlägsenhet. Bo Karlsing har efter 6 månader nedlåtit sig att svara mig. Jag är oförskämd som ifrågasätter honom och jag hade inte ens rätt att göra det eftersom jag inte sitter i närsjukvårdsnämnden. Att han kallar mig ny i politiken vet jag inte om det är ett utslag för någon slags humor eller okunnighet.

Men detta handlar ju inte om mig. Det handlar om löften till väljare och trygghet för kommuninvånarna. Det handlar också om skyldighet att redovisa sina åsikter för väljarna och att tåla att bli granskad.

Jag kommer att fortsätta att ställa frågor till Bo Karlsing och socialdemokraterna fram till valet. Och blir både jag och Bo Karlsing invalda i landstingsfullmäktige kommer jag fortsätta att ställa frågor där.

Inga kommentarer: