onsdag, mars 19, 2008

Byt VD för Radiotjänst

Radiotjänst i Kiruna heter det bolag som driver in tv-licensen. Vd heter Anna Pettersson.

Hon har knappast rosat marknaden med sina kommentarer.

Tidigare sa hon att det faktum att 30 000 nya hushåll under 2007 börjat betala tv-licens beror på digitaliseringen, många skulle ha tänkt över sitt TV tittande, och att fler köper platt TV. Ganska kul uttalande.

Jaha, så när man köper platt-tv så tänker man till. Nu måste jag betala licens. Eller den dag digital-tv kom. Samma tanke, nu betalar jag licens

Trodde hon på det själv?

Nu är hon i farten igen.

I GP säger hon:

”Vi gör tolkningen att när ett helt schemalagt kanalutbud finns tillgängligt över internet så blir också datorn att betrakta som en avgiftspliktig utrustning”

Om SVT gör sina sändningar tillgängliga via mobiltelefon och webben skall de som har dator och mobiltelefon betala licens.

Vilket innebär att en person köper en mobiltelefon för att ringa med och använder den som telefon. Men en dag så kan plötsligt telefonen ta emot SVT:s kanaler. Då skall licens betalas. Utan att man bett av att få denna möjlighet.

Och har man dator och aldrig tittar på SVT:s sidor så skall man betala. För att möjligheten finns.

Kanske jag skulle lägga upp en sida och begära licens av Eva Hamilton på SVT och Anna Pettersson. De har ju möjlighet att se den. Och jag gör tolkningen att de är skyldiga att betala.

Dessutom så undrar jag hur många det berör. De som har licens för TV:n hemma har ju redan betalat.

Om Radiotjänst skall vara kvar, byt VD. Snarast.

AftonSydsvIDG

Inga kommentarer: