fredag, september 22, 2006

Frågor till bloggen

Jag har sedan jag började skriva blogg fått en hel del e-post från läsare. De flesta väldigt positiva och trevliga.

Idag fick jag två frågor via e-post till bloggen från en läsare. Den första, kommer du in i landstinget? Den andra, kommer ni fortsätta att driva nattöppen närakut?

Eftersom svaren kanske intresserar läsarna av denna blogg kommer svaren i bloggen.

Ärligt så tror jag inte att mina kryss räcker. Även om vi gjorde ett bra landstingsval i Kungsbacka fick vi bara två mandat. Det är sannolikt så att även andra på listan har fått bra med kryss. Hade vi fått fler mandat tror jag möjligheten hade ökat.

Dessutom finns det ju även en spärr. Jag måste få 5 % kryss av samtliga röstande på folkpartiet.

Jag kan alltså få flest kryss men ”bara” 4,99 % kryss och då kommer jag ändå inte in. Resultatet vet vi först på måndag eller tisdag.

På den andra frågan så är det precis som jag skrev i artikeln i Kungsbacka Posten, som finns redovisad nedan. Nattöppen närakut har inte med mig att göra. De som kommer in för folkpartiet kommer att fortsätta att driva frågan. Jag kommer på de uppdrag jag får inom landstinget att agera efter bästa förmåga. En och annan insändare lär det också bli.

Inga kommentarer: