fredag, september 22, 2006

Förvirrad socialdemokrat

Socialdemokraten Sören Magnusson, en gång ledamot av kommunfullmäktige, har väl svårt att hantera sin besvikelse över att bo i en kommun, ett landsting och ett land som kommer att styras av allianspartierna. Istället för att fundera över vad sossarna gör för fel så hoppade han på mig och folkpartiet i Kungsbacka i Kungsbacka Posten för att vi drivit frågan om nattöppen närakut. Och kryddade det med lite personangrepp.

Givetvis fick han svar som publicerades i Kungsbacka Posten igår torsdag.

Nattöppen närakut framgång för fp

Socialdemokraten Sören Magnusson går i Kungsbacka Posten 19/8 till personangrepp mot mig och allmänt angrepp mot folkpartiet för att jag och partiet drivit frågan om nattöppen närakut i Kungsbacka.

Förmodligen är påhoppen ett utslag för Magnussons besvikelse över socialdemokraternas katastrofval både i Kungsbacka och i Sverige.

Jag kan försäkra Sören Magnusson och de som givit oss sitt stöd om att folkpartiet och undertecknad kommer att fortsätta driva frågan oavsett om jag kommer in i landstinget eller ej.

Givetvis sveptes vi med av rikstrenden men i valet 2002 fick folkpartiet i Kungsbacka 2,1 % sämre röstetal i landstingsvalet än riksdagsvalet. I valet 2006 fick vi 2,4 % bättre valresultat i landstinget än riksdagsvalet.

En förbättring på 4,5 % vilket givetvis är ett kraftigt stöd för våra åsikter.

Jag tycker att Sören Magnusson istället borde fundera på varför Kungsbackas invånare i val efter val underkänner socialdemokraterna i Kungsbackas politik. Varför röstar t.ex. 2,1 % röstar på socialdemokraterna i riksdagsvalet i Kungsbacka men röstar på alliansen i kommunvalet?

Tommy Rydfeldt
Folkpartist

Inga kommentarer: