fredag, februari 22, 2008

I Kungsbacka skaffar (s) fakta genom tidningsläsande

En signatur, förmodligen ytterligare en som saknar ryggrad att stå för sina åsikter, gillade inte att jag kritiserade kommunalrådet Åke Eliasson (s) i Kungsbacka för att han inte tar reda på fakta i ärenden på annat sätt än att läsa tidningar.

Och i tisdags fick jag in denna korta replik i Kungsbacka Posten.


Tidningsläsande oppositionsråd

Om signaturen SOK hade läst vad jag skrev så framgår det klart att jag anser att kommunalrådet Åke Eliasson (s) är i sin fulla rätt att ifrågasätta upphandlingen av Kolla äldreboende. Jag tar inte ställning till om den gjorts på korrekt sätt eller inte.

Däremot var jag förvånad över att en heltidspolitiker väljer att skaffa information via tidningarna och inte genom att fråga förvaltningarna. Och drar sedan slutsatser ”med reservation att tidningen har rätt”. Och det är jag fortfarande. Det är i min mening inte seriöst.

Tommy Rydfeldt
Folkpartist

Inga kommentarer: