torsdag, januari 03, 2008

Hyrläkare eller mer vård?

debatten kring hyrläkare och nattöppen närakut går vidare i Kungsbacka.

En anonym läsare med signaturen "ambulansjuksköterska" svarade mig i Kungsbacka Posten.

Jag har aldrig förstått varför man skall skriva nonymt. Vad har det för värde? Varken tidningen eller läsaren kan ju vara säker på vem det egentligen är.

Idag får jag in ett svar. Var så god och läs.

Varifrån kommer de fyra miljonerna?
Replik till signaturen ambulanssjuksköterska
Kungsbacka Posten 29/12


Jag tycker det är tråkigt när personer inte har ryggrad nog att stå för sina åsikter med namn. Hur vet läsarna om det verkligen döljer sig en ambulanssjuksköterska bakom signaturen? Alla felaktigheter i insändaren får mig att tvivla.

Jag tycker också det är tråkigt att signaturen inte läser mina insändare utan lägger saker i min mun jag inte skrivit.

Det främsta argumentet emot nattöppen närakut har från våra motståndare varit att det kostar för mycket, ca: 3,6 miljoner, och att pengarna kan användas bättre till annat.

Men ännu har ingen lyckats förklara hur man då har råd med 4 miljoner som en merkostnad till inhyrda läkare? Och är hyrläkare ett bättre sätt att använda pengarna än nattöppen närakut?

Tommy Rydfeldt (fp)
Landstingspolitiker

Inga kommentarer: