söndag, juli 24, 2011

Varning- Man försöker bluffa sig till kontokortsnummer!!!!

De senaste dagarna har jag fått denna falska  e-post. Notera den dåliga svenskan som säkert är en översättning med Google translate eller liknande.

Skydda ditt kreditkort online

Verified by Visa / Mastercard Secure Code är fria att ägarna kreditkort och har utvecklats för att förhindra obehörig användning av kreditkort på nätet.

SecureCode skyddar kreditkort med personligt lösenord, vilket ger kortinnehavare försäkran om att endast de kan använda sina kreditkort.

När ditt kort är aktiverad kommer ditt kortnummer skall erkännas när den används på deltagande onlinebutiker. En Verified by Visa / Mastercard SecureCode fönstret visas automatiskt och din bank kommer att be om ditt lösenord. Du ange ditt lösenord för att bekräfta din identitet och slutföra köpet.

Verified by Visa / Mastercard SecureCode lösenord behöver ändras på grund av många misslyckade inloggningar."


Nyfiken som jag är tryckte jag givetvis på den länk som man ville jag skulle trycka på. Jag har väldigt bra säkerhetsprogram och de reagerade direkt. Tog en skärmdumpning av svaret. (Tryck på bilden för att få den större.)

Bluff och båg. Fast rätt dåligt försök.

Inga kommentarer: