måndag, september 17, 2007

Vad uträttade Mona som samhällsbyggnadsminister?

Enligt Svenska Dagbladet gick en SSU:are omkring på Norrmalmstorg, på alliansens möte, med ett plakat som frågade: Var skall jag bo?

Han kan ju börja med att ringa f.d. samhällsbyggnadsministern Mona Sahlin och fråga vad hon gjorde som minister. I och för sig blir det ett kort samtal:

– Mona Sahlin
- Hej, Marcus från SSU här och undrar vad du gjorde som ansvarig för bostadsbyggandet
så att jag och mina kompisar kan få en lägenhet.
– Ja sa en hel del bra saker…......
– Men vad gjorde du konkret?
– Jag berättade hur det var….....
– Vilka förslag la du?
– Jag besökte miljonprogrammet, och berätta hur jag tycker det skall va......
– Konkreta förslag, snälla Mona, som jag kan berätta för andra SSU:are om?
– Äh….., jag…., kan man inte bygga hyresrätter på Östermalm?
Klick.

Inga kommentarer: