fredag, februari 01, 2008

Lev som sossar gör, inte lär.

Socialdemokrater har så rysligt svårt att leva efter den lära som man anser att övriga folket skall leva efter. Predika en viss lära är lätt men i praktiken tycker man nog det är fel.

När Laila Freivalds hyreshus skulle ombildas till bostadsrätt kämpade hon inte emot. Hon köpte gärna trots att (s) i Stockholm var emot ombildningar. Hon fick avgå som statsråd.

Lars-Erik Lövdén var en anonym bostadsminister. Men han lyckades få igenom lagstiftning som skulle försvåra ombildning från hyresrätt till bostadsrätt.

När han, tyvärr, blivit landshövding i mitt hemlän Halland skulle huset där han hade en övernattningslägenhet i Stockholm, ombildas till bostadsrätt.

Givetvis tror de flesta att han kämpade mot och avstod att köpa om han misslyckades. Men inte.

Han ville gärna köpa. Jag bekämpar andra som vill köpa men gör gärna själv en hacka, tänkte väl Lövdén. Men misslyckades att köpa då han ej var mantalsskriven på lägenheten.

Och nu, Göran Persson (bilden).

Bekämpade avdrag för hushållsnära tjänster i valrörelsen.

– ”Om Reinfeldt vill att någon annan städar åt honom så står det honom fritt. Men han ska själv betala vad det kostar. Det är inte jag eller svenska folket som ska betala Reinfeldts städning.” , sa Göran Persson i valrörelsen.

Svenska folket ska inte betala Reinfeldts städning. Men tydligen Perssons.

För nu är han godsägare och vad gör han? Enligt Aftonbladet utnyttjar han dessa tjänster och avdrag för fullt.

Och jag förstår Göran och Anitra. Reformen är utmärkt och skapar jobb. Gör svarta jobb till vita. Har själv nyttjat detta själv men i betydligt mindre omfattning än paret Persson/Steen.

Kanske Göran Persson tror att dubbelmoral är dubbelt så bra?

Gör inte som jag lär utan som jag lever är sossarnas nya slogan.

Svd1Svd2EkonomiN

Inga kommentarer: