lördag, juli 28, 2007

Jag har blivit miljonär 3 ggr denna månad



Rubriken stämmer. Jag har fått tre e-poster där jag utan att göra något har vunnit minst 1 miljon kronor. Bra, eller hur, eller?

Tyvärr är det spam. Men jag gissar att någon som fått dessa faktiskt tar kontakt i tron att det stämmer och blir lurade och blåsta.

Samma tycks det vara med pyramidspelen från Uppsala. Bluff och lurendrejeri.

Någonstans har väl vi människor en dröm att bara sådär har allt löst sig. Det ramlar utan anledning in en massa miljoner och vi kan göra vad vi vill.

Drömmen om det enkla klippet utan ansträngning driver väl många att ändå försöka även om man är misstänksam. Det kan ju vara rätt? Men är sällan eller aldrig det.

Tyvärr är livet inte så lätt.

2 kommentarer:

Björn Fridén sa...

Jag får alltid mail från korrupta banktjänstemän som vill hjälpa mig att inkassera ett arv från nån död riksbankschef... allt dom behöver är mina bankuppgifter

TOMMY RYDFELDT sa...

Den har jag inte fått , ännu. Min senaste var att jag vunnit 1 miljon Euro i i LOTTO Rheinland-Pfalz. Bara på en e-post adress.

Givetvis vill de ha mina bankuppgifter.....