torsdag, januari 07, 2016

Jag har fått tag i ljudbanden från regeringssammanträdet då ID kontroller med mera beslutades

Stefan Löfven: Ja välkomna då till detta regeringssammanträde. Jag vill bara säga att vi måste ha ordning och reda i flyktingpolitiken. Det är inte OK det som sker nu. Anders har du några förslag?

Anders Ygeman: Mitt första förslag är att alla svenskar skall krävas bära ID kort eller pass och kan stannas när som helst för koll. Inreinre kontroll kallar vi det.

Stefan Löfven: Är detta så klokt vad säger du Åsa?

Åsa Romson: Jag tänker på mina, snyft, miljöpartistiska kommunalråd...

Stefan Löfven: Ja de behöver verkligen kollas...hehe. Gustav vad säger du?


Gustav Fridolin: Människor i Sverige ställer upp för varandra, och när vi kan ställer vi upp för världen. Vi gör det när det är lätt, den här hösten har visat att vi gör det också när det blåser kallt.

Stefan Löfven: Va? Ok kanske inte så bra förslag nästa.

Anders Ygeman: Vi skall kunna stänga Öresundsbron.

Stefan Löfven: Låter inte så dumt. Åsa?

Åsa Romson: Det är ett beslut som jag inte vill fatta men är tvungen till. Jag tänker på...

Stefan Löfven:...dina miljöpartiska kommunalråd, ja jag vet. Gustav?

Gustav Fridolin:  I en tid då vi alltför ofta tvingas göra det minst dåliga är det viktigt att visa när vi gör det bästa. 

Stefan Löfven: Då är vi överens om att kunna stänga bron är Ok. Fast vi får fråga lagrådet. Anders?

Anders Ygeman: Snark....

Stefan Löfven: ANDERS!!!!!!

Anders Ygeman: Ursäkta. Mina PR konsulter har sagt att det är bra för min image att alltid se trött ut så jag sover bara två timmar per natt. Nästa förslag är ID kontroller och transportörsansvar.

Stefan Löfven: Tycker jag är lätt att säg ja till. Det är inte OK att man tar ombord människor på bussar och tåg som inte har ID kort, inte ens månadskort. Åsa?

Åsa Romson: Jag vill inte fatta detta beslut men är inte emot det för då får vi ju lämna regeringen.

Stefan Löfven: Just det. Ordning och reda även i regeringen. Ja sista frågan är ålderstester på ensamkommande barn.

Gustav Fridolin: Jag är tveksam då några gjorde en sådan test på mig och bland annat sett hur jag pratade med Sveriges lärare på You tube och kom fram till max 16 år, plus minus ett år. Men jag är för därför vi vet att det finns inga alternativ till att möta stora utmaningar än att möta dem tillsammans. Allt det stora, börjar i det lilla.

Stefan Löfven: Bra då är vi överens. Vem ringer Jimmie?



Inga kommentarer: