lördag, december 12, 2015

Idag fyller min blogg 10 år

Måndagen den 12 december 2005 skrev jag mitt första blogginlägg. (se på sidan). Egentligen bara ett inlägg om att nu har jag startat. Vi kan se att politiken har ändrats. Då hette ministrarna saker som Persson, Ringholm och Freivalds.

Från början var jag lite osäker på exakt hur och om vad jag skulle skriva om. Men med tiden blev det klart att det är en blogg där jag lämnar med mig av mina politiska tankar ungefär som en debattartikel eller ledare i en tidning.

Jag publicerar också de insändare och debattartiklar jag haft i tidningar.

Med tiden har jag gått över att mest skriva om lokala och regionala frågor. Givetvis blir det mycket från Region Halland och Närsjukvården. Detta har minskat antalet läsare något men samtidigt har jag fått nya som är intresserad av vad som händer inom t.ex sjukvården i Halland.

Bloggen har också skapat många kontakter med invånare som efter att via t.ex Google hittat ett inlägg och hört av sig via e-post eller telefon. Och det är ju hela syftet.

Avslutningsvis lite statistik.

Detta är blogginlägg nummer 1616.

Jag har fram till detta inlägg publiceras haft 168.154 unika besökare och en väldigt massa sidvisningar. Låter mycket men på tio är är det ca 1400 nya besökare per månad och jag har normalt 500-1000 visningar per vecka.

Störst intresse är det för ett inlägg om bluffbolaget nummerupplysningen.se som har haft 21.948 besökare. Bolaget är fortfarande aktiva. Tryck här.

Många bloggar har slocknat och få startar nya men jag kommer fortsätta. 10 år till? Jag inte, men jag kommer hålla på så länge jag tycker det är kul och någon vill läsa.

PS! Förövrigt finns jag också på twitter @rydfeldt DS!

Inga kommentarer: